yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

trappräckesmålning

Kategori: Allmänt

måste delge er...jag har varit så duktig..men hade jag vetat iförväg hur lååång tid de skulle ta skulle jag inte gett mig på det nu...har ju som ni vet annat för mig!
räcket var nog grundat med nån rostskyddsfärg o sen målat kanske en gång, men det såg inte snyggt ut..
så jag köpte hammarlack och pensel o skred till verket..hade en tidning under just där jag målade för tillfället...för det var mer en känsla att NÄR jag spiller inte OM...men jag spillde inte en droppe...gick skitbra..ett tag..

dag 2 gick de lite knas...hade ställt penseln i en halvölburk med thinner..på trappen..det blåser..den välter...svart vätska rinner ut ur burken..så nu är det 2 mörka fläckar på trappan i storlek med LP skiva..bleknar väl med tiden..men så jävla typiskt..

nu idag dag 3 typ har jag 30-4 cm kvar på en räcket bara...påbörjade och avslutade...med ett gäng svarta färgdroppar på andra sidan av trappen...plus lite till med fläckar, fär änr jag började måla så på nåt obegripligt sätt fanns det thinner kvar i penseln liksom....man kanske ska ha en trasa o trycka ut thinnert med innan man stoppar ner penslen i burken?

nu kan de ju eventuellt bli så att det tar väääldigt lång tid innan de sista centrimetrarna blir målade...


c yaaa...
Kommentera inlägget här: