yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

mysteriet löst

Kategori: Allmänt

sen igår eftermiddag har vi haft en konstigt bluppande ljud i köket, lr som typ de låter från köksfläkten när de blåser, lr som en "jäst" burk som locket ploppar på...men inget av dessa kriterier uppfylldes i köket...megairriterande ljud...

ett tag igår kväll tänkte jag skicka upp maken på vinden för att lokalisera ljudet...för så typiskt när man var i köket var de tyst...hade inte ork att stanna hur länge som helst..

NU i morse när jag skulle sätta på kaffe löste jag mysteriet..vilket var bra...så det inte hade hänt en olycka med en brinnande lr smält vattenkokare...nu åker den ut..

igår skulle jag diska ur stekpannan, ekonomisk lr snål som man är så brukar jag värma vatten i vattenkokaren när jag ska handdiska, för det är inte säkert att de finns varmvatten i kranen när jag får lust att diska:)
det uppdraget gick bra!

så nu i morse då när jag fyllde kaffakannan med vatten så lät det där bluppande megairriterande ljudet....det var vattenkokaren!!! som var genomvarm dessutom...då fanns de några små små droppar kvar och av&på knappen hade fastat i mellanläge..så ibland startade vattenkokaren o värmde de små små dropparna...och eftersom knappen var i  mittemmelanläge slog de ju inte av som den ska..

men shit tänk om den börjat brinna lr smält ned på köksbänken! har iaf brandvarnare och brandsläkare, men är väl inte meningen att man ska använda brandsläckaren pga slarv lr skitsaker...

har en bättre vattenkokare nedpackad nånstans, den här "skitkokokaren" köpte vi innan vi åkte på semester för att ha till kaffekokning...just för att den andra braiga inte hittades, sen blev den här dåliga kvar i köket efter semestern..men nu ska den ut...hittar jag inte den braiga får jag köpa en ny..och inte på ÖB som den här är köpt på..

en annan gång ska jag berätta om när hårfönen började brinna, även den inköpt på ÖB...

C yaaa...
Kommentera inlägget här: