yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

jobba hela veckor??

Kategori: Allmänt

jag vet ärligt inte när jag jobbade en hel vecka senast, våren är ju  kanon med alla sina helgdagar...det började ju med min ofrivilliga semester på nästan 3 veckor och så var det lite påsk med lediga dagar och iom jag jobbar skift o är ledig fredan eftermiddagsveckan har jag ju per automatik en dag ledig extra där...
 
nu den här veckan är det ju 1 Maj på onsdag..jag jobbar min nya förmiddagsarbetstid med längre arbetsdagar måndag till torsdag och ledig även förmiddagsfredan...så jag kommer jobba måndag, tisdag ledig onsdag och sen jobba torsdan och ledig fredan...sen börjar jag inte förräns kl 14 på måndag...och den eftermiddagsveckan är det röd dag torsdan..alltså kommer jag bara jobba måndag till onsdag..slutar 20på onsdan och börjar sen 06.30 måndan efter...
det känns rätt okej:)) tur att man har månadslön för annars hade det varit katastroflöner:(
 
men alla lediga dagar är inte av godo, men måste ju hinna med vissa saker på kortare tid..som nu i veckan då jag är teamleader, då ska jag vara stand in för Ana som är produktionsledare, så jag ska gå på 10 mötena, bara det att tis och torsdag har jag möten..fan vad ambitiös jag låter då, men det är roligt att få vara lite mer ansvarig för vissa saker.
det ena mötet är brandpuckar och kanbanlager, o det andra är fastis...säger ju om det nu är nån som läser er ingeting...men som tur är så är vi ju 2 teamleaders, lr 2 och 2 vet jag inte...jag är inte Teamleader på samma sätt som min bästa vän och mentor men..men jag får väl delegera ut 10 mötena till henne?
 
sen är det ju hemmet då som man borde ha ägnat tid åt i helgen..på onsdag invaderas hoppas jag! våran gräsmatta av goa vänner för att titta på bilar och motorcyklar som ska ner till Norrköping för att åka 1Maj  kortegen där..förra året var vi 18 stycken som satt/stod på rad på gräsmattan och tittade..jättetrevligt..med fika och prat blev det en kanondag...
 
men huvudsaken att hall, toalett och kök är skapligt..för väderprognosen säger att de ska bli sol på onsdag, hoppas det stämmer men jag har kollar YR.no o de brukar stämma bättre än SMHI...norrmännen kan de..
 
nu tänket jag iallfall ta en promenad för att skingra ångesten över allt jag inte gjort...sen sätta fart efter promenaden..
 
kommer en liten nätt vedleverans idag också..22 kubik som lämpas på grsämattan vid boden...men den ska inte tas omhand just nu..men eftersom grannen skövlat häcken mellan oss så får vi plocka lite klabbar antar jag när veden lagts på plats för nu finns ju inget som håller emot på sidan när han (vedgubben) öppnar containern och tippar flaket...
 
ja ja kommer dag kommer råd som farmor sa...
 
 
C yaaa....
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: