yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Ullaredsresan

Kategori: Allmänt

I lördags var jag då till Ullared med 2 jobbarkompisar. Startade dagen kl 03.20..mittinatten verkligen..tog 2 koppar kaffe här hemma och blaskade av mig och fixade mig iordning, hade ju duschat på kvällen så jag skulle spara tid på morgonen (läsnatten)så åkte jag mot Stigtomta för att hämta upp Anne, lyssnade på radion och de sa att temperaturen är ca 2 grader men ni som är uteoch åker bil tänk på att vägtemperaturen kan vara runt noll...jag tänkte jag har all tid i världen (inte riktigt men väldigt gof marginal iaf) så jag puttrar på i 60 km..
DÅ kommer en grävlingsjävel upp ur ett djupt dike....hann tänka bara att bromsa...ingen idé att börja väja för då kan de gå illa...fick ner farten lite men jag körde ju såklart på grävlingen..det chrunschade till, körde nog över skallen..men vad fan liksom jag har inte tid med sånt här så tidigt på morgonen när jag ska hämta upp folk och åka till Ullared...tänkte vad fan gör jag nu...stannade en bit bort..ville inte kolla grävlingen, tänkte om den inte är helt död kanske den hoppar på mig lr nåt..fast innerst inne visste jag att den kunde inte ha klarat sig...
var ju kolsvart ute såg inget på bilen och det lät inget konstigt så jag tänkte jag fortsätter..får kolla i dagsljus sen och hoppas att inte halva grävlingen sitter fast i fronten lr nåt:)
första gången jag kör på nåt djur. Hade det var en katt lr nåt större djur hade jag agerat annorlunda, men jag menar hur ofta ser man inte grävlingar överkörda på vägrenen? väldigt ofta iaf häromkrong, både på E4:an o  gamla E4:an.
 
Hämtade upp Anne och då sms:ade vi Lena om att vi var på väg mot Nyköping, så hämtade vi henne i Oppeby och så parkerade vi på Vipsens grusparkering..bussen kom strax efter 05.00.jättemoderna och fin buss. Man kunde flytta yttersätet i sidled så man inte satt så trångt mot grannen..toalett, de sålde kaffe och dricka mm..
En kisspaus och chaufförsbyte och sen ett stopp för frukost, på ett Ibiz hotell, frukostbuffé för 80 kronor var väl investerade pengar, dels för att mdet är så jävla gott med hotellfruksot men sen stod man sig rätt bra väl på plats...
 
Vi var nere vid halv elva tiden, vi tog en snabb reksväng på affärerna runt om ifall vi skulle dit efter GeKås, affärerna stänger 17 på lördagar så de var lite snålt med tid..
 
Inne i affärern sen funkade dert skitbra, jag och Anne höll i hop nästan hela tidne, tappade bort henne några meter ibland haha, Lena gick lite mer för sig själv men dök upp som gubben ur lådan hela tiden...jättesmidigt...vi sa vi byter aldrig avdelning utan att prata..
Jag shoppade loss för 2500 ca..en hel del till mig själv..ovanligt. Men vi hade inte hur mycket tid som helst så då ville vi inte ta bort värdefull tid o gå o titta på killgrejjer:))
Halv fyra öppnade bussen så vi kunde lämpa av det vi handlat o sen en snabb rusch till de andra affärerna sen åkte bussen 16.30, man kan ju tycka en halvtimma mer lr mindre borde inte spela nån roll, kändes lite surt att åka lite innan de stängde, men men..då vet man till en annan gång..
Lördag är inte bästa dagen att åka sån busstur tycker jag, alldeles för kort tid inne på GeKås..vardagar har de öppet till 20 eller om man åker i egen bil en lördag att man är där när de öppnar, nu hade vi från 11 till ca 15..15.30 på oss, man visste ju inte hur köerna vid kassan var heller så man var ju tvungen att gardera sig med tiden där...
 
Men i det stora hela en kanondag, är jätteglad att jag blev tillfrågad att följa med..
 
C yaaa...
 
 
Kommentera inlägget här: