yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Avstängning av järnvägsbron

Kategori: Allmänt

 
ja vad ska man säga, en del människor är bara för mycket, man gnäller och tar sig ton och tar upp saker som inte alls är relevanta.
jag har full förståelse för problematiken, kommer själv drabbas av den, som te x när jag ska till min pappa som bor ca 7 km bort, men eftersom vägen är avstängd under järnvägsbron är jag avskärmad från den norra delen av samhället.
Alternativet är att åka ut E4:an mot Nyköping  svänga av vid NyköpingsBro och åka gamla vägen tillbaka och svänga ner mot Lundaskog, motsvarande sträcka när jag ska hem.
Totalt ca 6 mil..redan där inser man väl det orimliga..så ska jag besöka honom får jag be att han hämtar upp mig på "sin sida av vägen"
En dam gapade o skrek att hon får 7 mil extra resväg för hon pendlar till Norrköping..ja visst om hon nu promt måste åka nästan 2 mil åt motsatt håll för att komma ut på E4:an och sen åka nästan 2 mil tillbaka för att passera Jönåker på E4:an..eller så kan man kanske vara lite smidig och tillmötesgående och tänka så här:
Det handlar om max 4 veckor...skulle jag kanske kunna ställa bilen på södra sidan av järnvägsbron o ta en liten morronpromenad på några hundra meter och åka upp på E4: från Jönåker istället?
 
Men det värsta av allt det är de stackars lantbrukarna, där erkände Trafikverket att de missat..de har marker på båda sidor av Järnvägsbron o de här veckorna är hektiska för "bönderna" och de blir mer drabbade än vi vanliga privatpersoner och bilister för när de stänger av ett körfält under bron är bredden 3,5 m och deras fordon är 4 m breda...opps...damen från Trafikverket sa men de finns ju alternativa vägar!
Lantbrukaren frågade då: Jobbade du på Trafikverket sa du? Ja! Men då borde du veta att man inte får framför traktorer och skördetröskor påE4:an!!!
 
affären i Jönåker Handlarn blir hårt drabbad..det är deras försörjning och de överlever vinter på sommarmånadernas intäkter..iom att inga bilar kommer passera genom samhället blir det ett enormt avbräck för dom..men det verkade inte Trafikverket förstå...
 
Hon menade på att affären ligger på södra sidan så de som kommer därifrån kan ju iaf handla, näe tror inte det för varför ska nån åka på länsväg 800 när man vet att man inte kan passera, de kommer ju följa skyltningen att vägen är avstängd..
 
Busstrafiken blir också lite knepig..bussarna från stan mot Jönåker kommer gå till Kalle i Backen o vända där, de som ska mot Ålberga, Kolmården och Stavsjö får åka E4:an till Jönåker där bussen går ner mot samhället och vidare.
 
Jag frågade angående Hemtjänsten som utgår från Lundagården på södra sidan av järnvägsbron men har många boenden på norra sidan..om de får ett larm? ska de verkligen åka E4:an nästan 2 mil för att vända o åka gamla vägen nästan 2 mil till för att då vara några hundra meter från den där avstängda vägen..hur lång tid tar inte det?
Det måste ju bli en fruktansvärt skillnad i bemanning och tid...som jag förstår är Hemtjänsten redan i vanliga fall rätt tidspressad mellan sina körningar.
 
Återstår att se vad det slutar i, en del med hög röst sa att brobytet inte skulle kunna genomföras för det skulle överklagas hit o dit för man kan inte bara köra över folk o det orerades hej vilt om att man kör över den lilla människan och det är de med höga löner som klarar sig, kunde man flyga till månen kan man  fan bygga en tillfällig väg mm...
 
C yaaa...
 
Kommentera inlägget här: