yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Gran Canaria

Kategori: Allmänt

så kom vi då äntligen iväg på solsemester, vi hade ju tänkt åkt mellan jul och nyår men då kom ju krocken mellan.
sen blev jag ju "påtvingad" semester så då passade vi på.
Blev en vecka på Gran Canaria, Puerto Rico hotell Puerto Bello 2+ men det är billigt och standarden är helt okej.
 
Hörde en dag nere på stranden att ett svenskt par pratade om hotellet bredvid oss, det tillhör vårat hotell och de hade ingen pool så de delade poolen med vårat hotell. tjejen där sa att de bott längre ner mot stranden tidigare år men ett par bekanta till de hade bott där uppe förra året..så nu hade de bokat högre upp och det blev 5000 kronor billigare.
 
Man ska inte sticka under stol med att det är jävligt jobbigt att gå backen uppför..vi gjorde det en gång..sen blev det taxi..som kostar 2,25 euro så det kan man gott kosta på sig..ner går bra att gå..finns många långa trappor om man inte vill gå trottoaren hela vägen ner och de är rätt smidiga för man kommer ner på rätt plats snabbare.
men eftersom jag har svårt att gå just nedför trappor så valde vi oftast gå vanliga vägen.
så jobbigt är det inte för det var en gång på morgonen när vi skulle ner till stranden lr bara neråt..och sen åkte vi taxi upp efter beachen lr vad vi gjort..sen gick vi ner på kvällen och käkade o handlade frukostgrejjer och taxi upp.
 
som jag skrivit i en tidigare blogg var det mer besvärligt än vad jag hade trott med min fot så det ska jag inte grotta ner mig i mer...
 
så eftersom jag inte kunde vara i solen och pressa lika mycket som vanligt fick vi göra andra saker än bara sola...
vi åkte på en halvdags utflykt, var i Las Palmas gamla stad, på en aloe vera odling och så åt vi lunch(tapas) i en grotta plus att vi var i en grottby där det bor 15 familjer med runt 100 personer totalt.
Bussresan mellan de olika ställena var kanoners för den svenska tjejen var jättepåläst och duktig att berätta om det som vi åkte förbi.
 
sen åkte vi båt en dag till puerto mogan för det var marknad, vi har varit på den förut och det är ju bara krimskrams men det är lite kul ändå.
 
man är ju ingen partymänniska precis, vi gick upp vid åtta snåret, käkade frukost och gjorde oss iordning för beachen lr poolen, sen lite lunch nångång mitt på dan..tillbaka vid hotellet runt 3 lr nåt, jag brukade sola lite till där, sen kaffe..dusch..och så ner o kika lite i köpcentrat, vi hade en stammisställe som ligger bra precis i början av shoppingstället så det är lite kul o trevligt att sitta där o ta en öl lr cola lr kaffe och bara ta de lugnt..sen åt vi o det tar ju sin lilla tid..sen knallade vi ofta runt lite och sen avrundaade vi oftast på samma ställe  vi började..och sen taxi upp till hotellet vid tiotiden..
man orkar inte vara ute längre tycker jag, frisk luft och sol hela dagarna tar på en..men det är inget jag ärr ledsen över..
 
veckan var verkligen jättebra, var skönt att jag varit ledig innan vi åkte och sen att jag har ledighet kvar när vi kommit hem också.
 
c yaaa...
Kommentera inlägget här: