yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

hemma igen

Kategori: Allmänt

jahopp då var vi hemma från gran canaria, jag blev lite besviken och bedrövad kan jag säga..jag trodde i min enfald att foten skulle må bra av sol o värme, men icke..så ni som mot all förmodan läser bloggen och inte vill läsa gnäll kan sluta nu:
jag hade ju köpt sandaler och nån slags foppatoffel, ditresan hade jag ett par gamla gympadojjor som funkade sådär, men kunde ju inte gärna åka i vinterkängorna.
första dan vi kom kunde jag ha foppavarianten, dag två när jag skulle gå och köpa bröd  så fick jag inte i foten, megasvullen på ovandelen av foten.
 
ont ont och ont, känns ungeför som en blodtrycksmanchett spänner åt men trycker släpper aldrig..under stortån stretar ärren nåt vansinnigt..pulserar o bultar och svider omvartannat.
 
hade sett fram emot att gå barfota i sanden..det kan jag glömma..bara att försöka gå i mjuk sand med sandaler på var spännande med en stortå som är stel som en pinne, när sanden liksom sjönk under foten vill man ju att foten ska följa med liksom..men med en stel stortå blir det inte riktigt så...
barfota var inte till att tänka på ens...så himla öm under foten, dels ärren och så vid den andra operationen fick de ju ta bort som en "bulle" vid trampdynan o sen räckte ju inte huden till så läkningen tog ju tid och huden är tunn. Bara några sandkorn i sandalen kändes som nålar...
 
men det kanske blir bättre, förhoppningsvis..det här var ju första gången jag exponerade foten för sol o värme efter olyckan så det kanske blev för varmt och för mycket sol..
 
men det var fruktansvärt skönt att komma iväg, största bekymmret var när och vart vi skulle äta..
 
återkommer med en blogg utan gnäll för det fanns många ljuspunkter bortsett från foteländet..
 
 
C yaaa...
Kommentera inlägget här: