yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

vad är väl en bal på slottet

Kategori: Allmänt

idag är det personalfest, jag är inte där..är lite sur så jag markerar lite, inte för det på nåtsätt förändrar läget men av principiella skäl känns det bättre för mig..
jag har varit anställd sedan 1999, krockade 2005 i april och blev långtidssjukskriven, arbetstränade på en butik ca 1 år och blev erbjuden anställning där, så då var jag tjänstledig från mitt jobb, slutade anställningen i butiken i dec lr om de var november 2010, och återgick till mitt jobb jan lr februari 2011 (fast i annan form då jag jobbat i restaurangen men den blev outsoursad när jag var sjukskriven)
 
på festen blir jubilarer uppvaktade, jag har varit anställd mer än 10 år, men man räknar bort lite tid för tjänstledigt/sjukskrivning men min förra chef sa efter förra festen att jag skulle bli uppvaktad vid nåt bra tillfälle, vilket inte skett...min nya chef sa för nån vecka sen att A (förra chefen) pratat med henne om min uppvaktning så hon skulle ta tag i det...
var ute i receptionen i ett ärende för ett tag sen då hon som jobbar där satt i telefon, då hörde jag hon sa vi har en jubilar som jag behöver presentkort till kan du ordna det åt honom...
då frågade jag henne har du nåt till med mig? nä sa hon...det är ju cheferna som ordnar det, ja de vet ju jag med men jag vet också att det är hon som tar hem vad jubilarerna ska få...
 
så då bestämde jag mig för att jag tänker då fan inte gå på festen, hur kul är det att stå där och höra alla bli uppropade på scen och få applåder...
tjurskalligt kanske ja...
 
 
C yaaa...
Kommentera inlägget här: