yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

för bok

Kategori: Allmänt

gör jag..nu jäklar ska jag ha superkoll på allt..skriver upp med vem och när jag pratar med personen coh hur lång tid det tar...
är så lätt att glömma..
min känsla av den här historian fram till nu är att det kan ta lång tid och bli lite småtufft..
 
imorgon tisdag kl 10 ska min bil besiktas, är inte säker på att jag får alla svar då, men förmodligen så mycket som vad det krävs för att den ska bli körduglig igen.
sen är det en försäkringsfråga då om försäkringsbolaget är beredda att betala det eller om de löser in bilen.
vet inte vilket alternativ som känns bäst..
 
alternativ a: de betalar för att få den körskick igen, då vill jag faktiskt inte ha den kvar....hur kul är det o ha en bil som gått ca 1500 mil upplagad??
så då tror jag nog att jag snart nog kommer byta in den när nästa årsmodell släpps, kommer väl få bättre betalt av en firma än sälja den privat...måste ju dokumenteras idag att den har varit krockad..jag skulle inte köpa en bil av årets modell som gått så lite som varit krockad...
 
alternativ b: de löser in bilen och jag får en ny..samma situation som i början på året då..förhoppningsvis finns det en kvar med samma utrustning o allt som min hade...finns det inte det..ja får väl överväga nåt isåfall om de finns nåt som är ungefär likvärdigt, men det beror på vad f-bolaget säger..de säger nog att de ska vara en likadan.
men då om det inte finns nån då?
2014 finns ju inte 1 januari direkt..så då msåte jag undersöka hyrbilsavtalet..
pyssla och dona för att få mina 60 dagar att räcka så länge som möjligt..
 
           
är en rätt stor glipa mellan dörrarna, förardörren går inte att öppna, bakdörren går att öppan med svårighet, man ser lite vid listen att det är intryckt vid balekn lr vad det kan heta, syns mera om man lyfter mer på gummilisten.
att det blev en buckla ovanför handtaget är lite märkligt, lr inte..
 
det är fan inte kul och se hur bilen ser ut....
 
C yaaa...
 
Kommentera inlägget här: