yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

Mälarsjukhuset

Kategori: Allmänt

ska Ida till på torsdag, här snackar vi framförhållning, lite dåligt tycker jag och skicka kallelse med 3 dagars ja vad heter det då???? varsel??
tänk om hon varit på semester?
har för mig att det var likadant när hon skulle till Samariterhemmet i Uppsala.
tror Landstingen att man sitter hemma vid brevlådan och inte har nåt liv???
missar man en sån tid tar det säkerligen ett halvår innan man får en ny..
 
men till saken då;
utvigdad lungundersökning...ja men tro fan då att ungen är förkyld och jättehostig. men hon skulle ringa idag och fråga om det går ändå..
hon är ledig men jag skulle ju jobba men jag tar ledigt, tänker inte låta henne åka själv på en sån undersökning.
jag tror att de ska göra ultraljud på hjärtat och lungor, ta blodgasprov mm...stod att undersökningen tar ca 1,5 timma...
undersökningen görs först och främst för att ta reda på statusen på hennes lungor nu..och att ha nåt att jämföra med framöver..om förloppet bromsas lr försämras, går tillbaka gör det ju inte...det som är skadat och förstört är redan just skadat och förstört.
sen tror jag att medicineringen kan optimeras efter en sån undersökning också..
 
har för mig hon skulle vara där 11.30 så vi rullar väl härifrån Jönåker tidigt för att vara på den säkra sidan med eventuell halka och djur..får väl fika och ta en smörgås innan undersökningen sen kan vi åka i till city i Eskilstuna, var på Tuna Park för ett tag sen men kan vara trevligt att se stadskärnan också.
lite synd ibland att man bara åker till köpcentran, ida och jag har faktiskt varit i Linköping innerstad flertal gånger på senaste tiden just för att gynna de lokala handlarna sen att de kanske är samma kedjor iaf som i ytterkanten i ett affärscentra men ändå.
 
finns väl anledning att återkomma i detta...känns som det är liiite väl mycket saker som påverkar mig negativt psykiskt nu...inte för att det här är en negativ sak utan det är ju jättebra att de har koll på henne, men...historiken med sjukhuset i E-tuna...alla turer fram och tillbaka när hon var liten...mammas lungproblem mm..allt sånt väver ihop sig i skallen på mig..
men i det stora hela är det ju inget...
 
C yaaa....

KOMMENTARER:

  • morsaneokay säger:
    2013-11-29 | 07:11:21
    Bloggadress: http://morsaneokay.blogg.se

    Har du kollat när brevet med kallelsen var skickat? Ibland är det posten som strular... Kram

    Svar: det var skickat nån dag tidigare, men när vi var där sa se att de förmodligen var ett återbudstid, och då skriver de in i journalen att de skicat ut med kort varsel så de vet ifall personen inte dyker upp..
    YeahDelila

Kommentera inlägget här: