yeahdelila

Om Allt Och Inget C yaaa....

påkörda

Kategori: Allmänt

man vet fan inte om man ska skratta eller gråta..känns som det sistnämnda ligger närmast tillhands..
idag innan jobbet träffade jag anton, jag behövde äta nåt så vi åkte till mc donalds, så skulle vi stanna på statoil och köpa cigg...att röka är skadligt för hälsan...i dubbel bemärkelse..jag blinkar, kör in, ska räta upp bilen lite...då.....pang...en bil som stod och skulle köra ut från macken (som jag passerat bakom nyss då) slänger i backen av nån anledning och kör lr backar...rätt in i sidan på min bil...men vad ända in i glödheta helvete....med viss möda o besvär får jag upp dörren...
på snedden halvvägs ut i vägen står en bil och en kille gapar....shit jag har fan inte tid jag ska lämna bilen på verkstad (ja det kanske kommer behövas typ) stirrig o stissig..ska ni tanka frågar han..nej hann jag bara säga..sen skrek han fitta...vet inte om det var till mig lr som uttrycksord men då hoppar han in i bilen....och stämplar gasen i botten...och där står jag och anton som två fån och undrar ungefär vad fan var det som hände....
killen kommer ju inte tillbaka, för ett litet ögonblick trodde jag i min naiva enfald att självklart åker han bara ut på vägen och in på macken igen...men nej...
 
så jag ringde 11414, skulle såklart med facit i hand ha ringt 112...polisen tog iallfall emot min anmälan och trafikenheten kommer kontakta mig, sen ringa försäkringsbolag och så åka till bilverkstan, vilket jag förmodligen inte heller skulle ha gjort utan låtit en bärgare komma och hämta bilen...
 
på tisdag har de tid att göra en skadebesiktning...jahopp...undrar hur mina journaler lr vad det heter på If försäkringsbolag ser ut...
förardörren går inte att öppna utifrån, bakdörren går att öppna lite, nån balk lr stolpe är krökt lr som ett u...det glipar uppe vid passagerardörren, nåt skrapar när jag kör...
 
så i morgon ska jag ringa försäkringsbolaget igen och säga jag måste ha hyrbil frånochmed torsdagen, plus att jag inte vill köra in bilen till stan på tisdag..vet ju inte vad som hänt och tänkt om det skulle hända nåt så kan jag inte få hjälp för det går inte att öppna dörrarna på förarsidan...nej de går jag inte med på....
 
jag känner av i kroppen att nåt har hänt men inte mer än att jag spänt mig och varit så jävla förbannad hela dan så jag har inte riktigt hunnit med den fysiska biten heller..men jag tror inte det är nån fara..
anton hade iallafall sinnesnärvaro och ta regnumret och vad det var för bil...
 
så nu blir det en repris på det som var efter krocken dan före julafton med alla turer med försäkringsbolag men den här gången blir det nog mer polisgrejjer tror jag..
 
huvudsaken att vi inte skadade oss iallafall, sen bilen, det är bara plåt ett dött ting...en kropp är mer värt än en bil typ...
 
 
C yaaa...
 
 
Kommentera inlägget här: